Kotknackarn

Då var denna lördag snart över. Sov ut en gång för alla idag, fyfan vad skönt det var! 
Jag och carro åkte till stallet 11.30 och sedan kom kotknackarn och kollade på tre hästar varav en var Pebbles. Så hon knackade till henne och fixade å dona, och gud vad underbart Pebbles tyckte det var! Hon ska få en sån här lyx igen den 8:onde oktober. Nog för att det är skönt, men det är otroligt bra för hennes kropp och då får man verkligen veta så hästen är fräsch i ryggområdet mm. 

Pebbles ska nu vila i tre dagar, sedan ska jag trava igång henne i tre dagar och sedan rida som vanligt. Längtar å se om det blivit någon förändring :D

När Pebbles var klar red jag Fanta. Tränade bara på att få henne lugn och gå på i sin egna tackt utan att ta i henne särskilt mycket. Blev skritt, trav och galopp oxå hoppade jag några språng. Jag tycker det är en otroligt fin häst, fem år och arab. Inte konstigt att hon kan vara lite busig ibland. Imrogon blir det banhoppning 50cm :)



Kommentarer
Postat av: Othilia

Fin liten häst :)

2011-09-17 @ 20:44:01
URL: http://peasantelisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0